Isnin, 30 Ogos 2010

TIKA INI

Sebenarnya hati aku sedih…terkilan…mereka tak faham aku dan tak akan faham. Mereka tak akan rasa apa yang aku rasa selagi mereka tidak berada di kedudukan aku sekarang. Mereka hanya tahu mengkritik. Mereka tidak menyelami masalah dan hanya tahu nak menyelesaikan masalah. Sesungguhnya mereka tak faham apa yang aku alami. Mereka nak menghukum aku! Sedangkan aku tidak bersalah. Apa salahnya kalau mereka bertanya aku, apa punca masalah sebenarnya???bertanya khabar. Bukan kah semuanya sudah dewasa dan mempunyai akal yang cerdik masing-masing? Kalaulah tidak ada masa nak menyelesaikannya sekalipun, tolonglah jangan tunjuk sangat rupa kamu yang seakan tidak puas hati dengan aku...dulu kamu semua baik dengan aku, berselisih bertegur sapa..tapi kenapa sekarang seakan berkelakuan acuh tak acuh?aku sedih...! kamu semua tak akan faham apa yang aku rasa. Tak sabar rasanya aku nak menghabiskan pengajian aku ni, nak keluar dari kepompong hidup di sini. Malas aku mahu melibatkan diri dengan kamu semua yang mempunyai hati yang ntah apa-apa ntah yang aku juga tak pasti apa mahunya...apa pun yang buruk tu datang dari aku dan yang baik tu datangnya dari Allah s.w.t. selamat hari raya maaf zahir dan batin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan