Ahad, 29 Ogos 2010

RAYA

dah 3 tahun aku raya kat perak. tapi dah 2 tahun rasanya aku tak rasa suasana raya. tahun lepas, aku beraya kat rumah je. maklumlah raya kat negeri orang, kalau tak buat rumah terbuka alamat tak rasalah beraya. raya tahun lepas sepupu cilik aku tu dok main kat halaman rumah je. kesian kat diaorang. aku lah yang melayan, kalau tak ada aku, main sesama mereka je la, ada budak-budak datang mintak duit raya..dah dapat terus balik, tak makan sangat pun...time malam baru ada orang datang, tapi kalau buat rumah terbuka macam tahun lepas...peh..penat aku nak melayan, riuh...tapi tak best sangat sb bukan kawan aku yang datang pun, kawan aku nun jauh di kelantan, semua rakan niaga maksu, atau cikgu-cikgu Poi Lam tempat maksu aku mengajar dulu yang datang, saudara yang terdekat, jiran-jiran, hmm...kalau kat kampung pukul 6 pagi dah bangun, kat perak pukul 10 baru bangun. ntahlah...tak ada mood nak beraya. hari raya dok mengadap tengok TV. hari raya kedua kedai dah buka, jadi staff yang suka amik cuti masa hari-hari biasa tu kenalah kerja time raya ni. hahaha..kesiann...tapi staff maksu yang dok jauh di kelantan atau mana-mana negeri yang jauh selain perak, boleh lah cuti 3 hari, sebab dia kira dalam sebulan staff boleh cuti 3,4 hari jew. berbalik pada cite raya, rasanya raya tahun ni buat rumah terbuka kot, Insya Allah kalau jadi..huhuhu sebab dalam bulan puasa ni saja dah 3 majlis besar dah dibuat kat rumah, takut ma aku tak larat, tapi aku harap buatlah umah terbuka tahun ni...bosanlaa....tak kan raya pertama aku dah nak mengadap laptop buat kerja yang belum sudah lagi ni...tak mau wehh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan