Sabtu, 28 Ogos 2010

BUDAK KOSASS

aku budak KOSASS, budak kolej ke-7...di sini aku hidup berkeluarga dengan 3 lagi rakan aku, dayah, zura, dan hanna. paling tua hanna tu, paling kecik pun hanna tu, paling mulut banyak dan paling lawak pun hanna tu jugak...memang dia kaut semua lah.tak ada dia kurang ceria hidup ni. kami berempat ni dah macam adik beradik kandung, bergurau senda, berkongsi masalah, tidur, makan, mandi semua sekali...hehehehe...bila ada masa la, kalau assingmnt banyak tak sempat la nak bergurau senda sangat, sikit-sikit je sempat...rutin bulan puasa ni aku selalu berbuka di bilik hanna. kalau dia tak ada, keluar dating (hehehheh) ke aku berbuka bilik zura. bila time nak berbuka tu memang riuh, satu blok dengar suara kami. biasalah...sambil-sambil tunggu waktu berbuka 20 minit lagi, kami curi masa yang ada tu untuk mengeratkan silaturrahim, berborak ceria, bergurau, bergeletek sesama sendiri, bergolek-golek kat katil beramai-ramai, dan yang paling best bila ada topik hangat, tak cukup ruang nak bercakap,...bukan mengumpat k, (ecececeece...dan2 jew), apa pun dalam tiap hubungan tak kan ada yang tak bermasalah. kami kawan-kawan ni pun ada juga masalah, biasalah...manusia ni tak ada yang sempurna. cuma kami tidak terbawa-bawa dengan masalah yang di hadapi, kami sentiasa bersikap profesional, kalau ada yang tak puas hati, kami selalu saling meluahkan...memperbaiki apa yang kurang...hidup di UPM ni aku bersyukur sangat-sangat sebab ada kawan yang memahami. aku dari sem 1 lagi aku tak pernah berpisah dari 3 kawan aku ni...aku sangat puas hati, dulu sebelum masuk UPM ni aku takut sangat takut tak ada kawan, tapi alhamdulillah Allah permudahkan urusan aku di sini walaupun ada jugak masalah yang timbul, namun itu semua ujian buat aku dan rakan-rakan...aku bersyukur...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan