Khamis, 26 Ogos 2010

DEBAR

Tadi kelas keterampilan berbahasa. Pensyarah tu bagitau yang dia amat kecewa dengan kami, sebab test 1 ada yang dapat 3/10. hah???jantung aku berdebar...mana taknya, aku goreng habis-habisan masa test 1. aku Cuma ingat point je, aku fokus kepada teori. Aku fokus pada nota yang aku anggap payah untuk diingat. Sekali keluar soalan yang mudah dan aku tak hafal pun. Cuma sekali imbas je aku baca nota tu. Pensyarah tu kata sebenarnya dia nak tampal markah depan biliknya tapi disebabkan ramai yang dapat 10 ke bawah, dia nak semua pelajar lihat markah dan berjumpa dengannya di bilik. Ahhh...takuutt...! bila aku masuk bilik dia tadi, rasa berdebar. Pensyarah tu bagi nasihat dan banyak lagi info berguna pada kami. Hanya 2 orang yang dapat 19/20. dan sememangnya bukan aku dan rakan-rakanku yang 5 orang tu! Dalam bilik, kami di tanya nombor matrik seorang demi seorang. Berdebar...
Sampai giliran aku, alhamdulillah aku dapat 18/20 dan perbentangan individu 8/10. aku amat bersyukur padahal aku patut lebih banyak berusaha. Untuk 2 perbentangan yang akan datang dan final exam, aku nak berusaha dengan lebih cemerlang. Aku tak nak menyesal di kemudian hari seperti semester yang lepas-lepas. Subjek tatabahasa aku untuk test 1 tidak dapat diselamatkan lagi. Aku akan berusaha untuk final exam. Insya Allah....doakan aku...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan