Sabtu, 28 Ogos 2010

MAPLE AIR FUDCOT

Aiyooo....
aku jadi malu dengan sendiri bila nak pergi beli air kat fodcot,
pehhh...bukan apa, maple (hassan) yang jual air tu asyik nak bagi free je kat aku, kalau tak free pun dia kasi harga murah..hmmm, aku tak suka free-free ni, malu beb..! bila nak beli aku mesti suruh kawan aku yang bayar, tak mau aku pergi bayar, nanti dapat free lagi. nak dijadikan cerita, hari tu aku tak nak beli air, maklumlah bulan puasa, nak buat air sendiri kat bilik. aku duduk kat meja fudcot tu, maple tu tengok-tengok, aku pun pandangla, sedekah la sekumtum senyum sempena bulan puasa ni...dia pun apa lagi, tanya lah tak nak beli air ke (dalam bahasa isyarat tangan)? aku pun geleng kepala. dah dok jauh tak kan aku nak melaung..buruk lah kan?hakhakhak...dah tu aku pun sambung borak dengan kawan, tiba-tiba datanglah maple sorang lagi, kawan maple jual air tu kot. datang kasi aku satu plastik air tembikai. adoiiii....aku tak mau tapi apa boleh buat air tu dah bergolek kat meja aku, aku boleh ucap terima kasih je la pada maple yang baik hati tu, dengan rasa bersalah...sekarang aku buat-buat tak nampak dia bila aku pergi beli makan kat fudcot, nanti dia kasi air free lagi,
aku tak mintak free ok..!dia yang nak bagi...jangan plak dia harapkan apa-apa dari aku...ngeeeee~~~


asal salasilah cite ni bila suatu hari maple tu minta tolong aku beli sim card telefon kat dia, aku dengan kawan-kawan aku ni memang selalu bising kat fudcot tu, kalau tak ada kitaorang fudcot tu jadi sunyi sepi...heheheh, semua kedai kat situ kenal kami, sebab tu la maple tu kenal aku,bila nak beli air pun boleh lagi nak bergalok kat depan tu, bukan gatal atau gelenya k, kami memang ceria, kat bilik pun kami boleh lagi bergurau senda apa lagi fudcot, seminit tak bercakap memang rasa pelik, kami ni macam adik beradik jer...ok sambung cite tadi ea..:ala..bukan susah pun beli kad tu...namun bila dah tolong dia, dia baiklah dengan aku...tapi aku tolong dia sekali je, dia plak tolong aku berpuluh-puluh kali, pehh...

1 ulasan: