Selasa, 4 Januari 2011

AKU NAK CERITA

aku lupa nak ceritakan dulu..sekarang bila aku dah nak habis semester ni, baru terimbau kisah-kisah dulu, masa mula-mula jejak kaki ke sini (UPM). masa mula-mula masuk dulu aku diletakkan di KPZ, tetapi sebab semangat aku berkobar-kobar nak masuk palapes Navy, aku tukar kolej KOSASS. dalam susah-susah angkut barang dan sampai kat sini banyak cerita, tapi aku tak nak kongsi yang tu, aku nak bagitau kisah semasa aku dalam Navy. nak dijadikan cerita, masa aku kena berkumpul dan berbaris dengan geng-geng aku la, junior, masa tu sabby (senior) aku tanya nama setiapjunior untuk sesi berkenalan kununnya, dan perlu jawab dalam keadaan barisla. dalam barisan tu aku berbaris di barisan belakang sekali sebab ia mengikut ketinggian. sampai dekat aku, sabby tu tanya la aku, masa tu aku tengah gugup dan takut, jadi pendengaran pun jadi macam terngiang-ngiang je, lagipun aku dah tahu dia nak tanya apa, so aku bersedia dengan jawapan je lah. sampai giliran aku, bila dia tanya, aku terus tabik dan jawab " NUR ZATIL AQMAR, TUAN!"dan tiba-tiba sabby tu diam dan senyum. dia cakap kat aku, "PANJANGNYA UMUR AWAK" ceh!rasa macam ada orang pelempang muka aku time tu, merah saga, malu beb!kena aku malam tu, rupanya dia tanya umur aku. apasal?!kawan-kawan semua dia tanya nama dan kenapa aku dia tanya umur?mana aku tahu!!hadoiii....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan