Ahad, 16 Januari 2011

PERASAAN

di mana perasaanmu?
seorang artis, berbikini semasa bercuti hangat diperkatakan. bila dikecam, diamuk oleh masyarakat, bukan untuk menegur cara pemakaiannya itu tapi untuk membelanya. pelik!kita sebagai masyarakat sepatutnya menegur ke arah kebaikan bukan menggalakkan ke arah keburukan. kita sesama Islam adalah bersaudara dan perlu untuk saling ingat mengigati. jika kita menyokongnya, bererti kita turut bersubahat, jika tidak mahu bersubahat dan tidak mahu menambah dosa, berdoalah semoga dia berubah suatu hari nanti. kadang, jika menegur dituduh menjaga tepi kain orang, dan dibenci, jadi eloklah kita berdiam diri dan berdoa dia diberi hidayat olehNya suatu masa nanti. banyak perkara yang kita lihat bahawa seorang Islam telah bertindak amat jauh dari landasan dan sesetengah  masyarakat yang melihat ada yang hanya mengeleng kepala, dan ada juga yang menyokong. perbuatan sedemikian juga telah menjadi terlalu biasa untuk masyarakat. satu je jawapan aku...itu tanda-tanda besar kiamat yang pernah aku baca dulu. kenapa aku menulis tentang ini?sebenarnya aku geram, melihat dari jauh perbuatan mereka itu, aku menjadi teramat geram. aku tidak sempurna, tidaklah berjilbab tetapi aku hanya insan sederhana yang juga mempunyai kelemahan jika melakukan kesalahan aku kesal, tetapi...ini bila melakukan kesalahan bukan dengan sesama manusia tetapi dengan Islam dan Tuhan yang menciptakannya, namun masih biasa reaksinya,seperti tiada apa yang nak diherankan. hadoii...tak faham aku dengan dunia sekarang...namun ini hanya luahan aku, bukan untuk menegur tetapi untuk memberi peringatan pada diri sendiri. aku juga banyak kesalahan dan dosa yang perlu aku dahului...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan