Jumaat, 14 Januari 2011

KENAPA AKU

kenapa aku perlu bergantung kepada orang lain?
kenapa aku tak boleh ke kuliah bersendirian?
kenapa aku tak boleh ke perpustakaan sendirian?
kenapa aku tak boleh ke mall sendirian?
kenapa aku tak boleh kemana-mana bersendirian?
sehinggakan aku bergantung harap pada orang lain..
menyusahkan diriku sendiri,
padahal, semangat aku kuat untuk membawa aku ke tempat tujuanku,
namun tiba-tiba semangat itu mengendur,
ketidakyakinan aku menerpa,
ahhhh...aku amat tertekan dengan keadaan diri,
ntah bila dapat aku ubah,
aku perlukan seseorang untuk mengajar aku,
aku pernah belajar keterampilan dalam berbahasa,
di situ aku dapat kekuatan diri dan keyakinan,
namun setelah tamat dari pembelajaran itu,
semangatku kebali mengendur,
kenapa?
kenapa?
dan kenapa?
bila aku amat memerlukan ia aku jadi tertekan,
aku rasakan aku bersendirian,
bersendirian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan