Jumaat, 17 Disember 2010

ULAR

Suatu malam, aku termimpi. Aku dikejar seekor ular. Ular tu ular kecik je. Dalam ramai orang kat kawasan aku berdiri tu, ular tu hanya kejar aku. Aku lari, lari dan lari, aku menangis takut…namun orang lain hanya tengok je sampai ular tu gigit aku…kalau tak silap sebab ular tu gigit la aku tersedar dari mimpi. Menakutkan…aku Tanya kawan-kawan apa tafsir mimpi ni, ada yang cakap ada orang nak masuk meminang. Eh bukan ke itu kalau ular sawa? aku ni mimpi ular kapak. Lalu aku Tanya sepupu yang tahu serba sedikit tentang agama. Dia cakap, kalau mimpi ular dalam perubatan Islam, tandanya ada orang hantar benda atau bahasa lebih mudah hantar sihir!aku kaget..aku takut. Satu hari aku tak senang duduk. Nak membaca yasin aku “cuti” time tu. Lalu aku membaca ayat kursi dalam hati. Selepas hati aku tenang, aku cari tafsiran mimpi dalam google dan inilah jawapannya:
ular, mimpi tentang ular merupakan lambang musuh yang dapat menyembunyikan permusuhannya. Atau dapat diartikan musuh yang munafik dan sangat membahayakan karena ia tidak berani berhadapan, tapi menyerang dari belakang.
1)                bermimpi membunuh ular, artinya anda akan berhadapan dengan musuh atau pesaing dalam bisnis dan anda menang; 
1)    bermimpi bertengkar dengan ular dan anda dapat dikalahkan artinya musuh atau pesaing andalah yang menang dalam kompetisi;

2)bermimpi melihat ular mempunyai kaki, artinya anda mempunyai musuh yang kuat;
4) bermimpi melihat ular tetapi anda merasa takut karena binatang itu memandangnya artinya anda akan dicekam ketakutan
5) bermimpi merasa ada ular keluar dari lubang anus, telinga atau perut artinya sebagian keluarga anda ada yang menjadi musuh secara diam-diam (membenci anda dengan diam-diam);
6) bermimpi memiliki ular, artinya anda akan mendapatkan kenikmatan dan keberuntungan;
7) bermimpi memiliki ular hitam, artinya anda akan memiliki kekuatan dan kewibawan;
8) bermimpi memiliki ular kecil yang mengkilap kulitnya, artinya anda akan mendapatkan kekayaan;
9) bermimpi melihat ular kecil tiba-tiba menjadi ular besar (ular naga) artinya bahwa anda akan mendapat pertolongan dari orang yang berkedudukan;
10) bermimpi melihat ular berlari mendekati artinya anda sedang dicintai atau dirindukan orang lain secara diam-diam; (seperti dalam mimpi aku)
11) bermimpi melihat ular dalam jumlah banyak dan bermacam-macam artinya anda akan mendapatkan kebahagiaan;
12) bermimpi bermain-main dengan ular artinya ada seseorang yang sedang jatuh cinta kepada anda;
13) bermimpi melihat ular di dalam rumah artinya anda akan kedatangan tamu yang membuat senang seluruh keluarga;
14) bermimpi melihat kulit ular artinya anda akan mendapatkan kebahagiaan dan kekayaan dari Allah; bermimpi menari dengan membawa ular artinya anda akan mengalami kekacauan dengan kekasih

Kesimpulannya: mimpi adalah mainan tidur, kalau nak percaya, sikit-sikit boleh la, jangan terlalu menakutkan diri sendiri…sentiasa menyebut Allah dan ingat pada-Nya dan ini akan lebih menenangkan hati kita. Ingatlah, kita hidup kerana Dia dan mati kerana Dia…~~~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan